Sunday 16 December 2012

Murahan !


love <3 







"krek!kruk!prap!" hah , letup meletup jari ni .sedia untuk update blog . sebenaqnya aku pon tak tau apa yg aku nak update ni . main redah je lah noh . harap apa yg aku sampaikan ni , dapat la ye inputnya . walau ianya hanya sedikit jaa manfaatnya .

   test , 123 . ehem2 . erkkkkk~ *belahak . hahahhaa

okay2 , aku serious dah ni , hahaha . lately ni kan , emmm aku jadi cheeeeeesyyyyyyyyyyy laaaa baca kat muka buku ayat2 cinta yg konon suci luar debu tuu remaja2 seangkatan dengan aku tuu . bukan apa , tau dak tak halal pon cinta tu lagi . nu hah kahwin baru laa cinta halal . orang ramai salah guna akan kapel tuu . konon , mmg la kapel , tapi tak pegang tangan pon , stay distance laa . tau dak zina jugak tuu . zina hati , perasaan , mata dan etc lahh . ish aku yg menaip nya ni pon naik menyampah dah masuk bab2 ni . tapi i think i should try to open the eyes of those people . open wide wide ya + lapangkan hati untuk menerima . bila dah tiba masa untuk cinta yg halal tu tak pa la . jodoh tu memang dah ditetapkan oleh ALLAH , jangan risau . umoq kita ni tak sesuai lagi pikiaq pasai ni . bila dah tiba masanya yg sesuai tu , tak pa la nak "berkawan" tu . mmg dah ditetapkan oleh ALLAH tapi kena laa cari jugak .



wey wey wey , desperate sngtkah nak kapeeel ? tolonglah kaum hawa , i'm begging you allssss jngan menampakkan diri kita ni murah sangat okay ? maluu  laa . you , you and you tak malu ka ? kalau boleh aku macam nak sorok pala aku dalam beg lugage dalam2 , pastu tutup zip ketat2 punya terlampau malunya aku apabila baca ayat2 yg menunjukkan anda ni desperate sngt nak kapel kat fb tuu . aku yg baca saja tu sampai nak buat aksi lasak tu , anda tak rasa apa2 ka ? once you kapel , your price (harga diri) drop . macam barang bundle , secondhand . nak ka ? kalau nak go on lah , degil betol .

okay2 , tak rasa apa2 lagi ka baca post yg atas tu ? kalau tak rasa , tak pa . adaa lagi yg nak diperkatakan . most pompuan , most okay , most , bukan semua , mesti nak laki yg dia kawen tu , org first yg laki tu cinta dia , kan ? nak ka hampa laki yg dah berkongsi cinta dengan beribu pompuan lain ? mesti hampa nak yg fresh lagii kan , baru 'terasa dirimu berharga' kan ? pastu , dengan hampa secondhand , third ka apa ka nak laki yg fresh camtu mmg mcm cari sebutir garam kat permata lah .

ingat ya , kita ni bukan open market tau . clash ngn ni kapel ngn ni , pastu dok ulang2 . hadoi , pening nyah memikirkan . point dia yg aku nak hampa terima ni , sebenaq nya jangan lah nampakkan kita ni murahh sangat . cinta kat ALLAH dah tersemat kuat2 dalam hati ka ? memang nak buat benda tu susah , tapi we need an effort . kalau dok bercintan dengan hat bukan halal tuu , bukan main . cakap manja2 , tak pernah tinggikan suara , kalau jantan tu suruh kol or msg dia waktu ni , waktu ni , puihhh semua ikut , sharp . kalau ngn mak ayh tuu , pehhh jngn harap layanan dia sama dng dia yg dok layan jantan tuu . dah besaq panjang , guna laa akai untuk pikiaq benda mudah ni . change slow , slow . aduhhh , ketara sngt dah la ni kat fb , twitter rata2 . mmg laa tu hak hampa nak update status apa2 pon , tapi jaga maruah kita sebagai pompuan .

                               #betulkan saya apa yang saya salah , wallahhua'lam


 memandang RINGAN dan REMEH terhadap MAKSIAT pada diri sendiri adalah BAHAYA . isyarat cahaya IMAN mula   MENGHILANG .

-credit:al-habib ali al-jufri 

No comments:

Post a Comment